Když město mlčí: Proč radnice nechce abyste viděli i ostatní návrhy loga města Přerova?

Datum:

Přerov má nové logo. Radnice oznámila, že z pěti návrhů “vybrala” ten vítězný. Konec zprávy.

Žádné informace o ostatních návrzích, žádná diskuze s veřejností, žádné zveřejnění celé soutěžní sady. A to navzdory tomu, že jde o vizuální symbol, který bude město reprezentovat roky – v médiích, na akcích, na úřadech i v očích veřejnosti.

Slovo vybrat není to správné slovo, ne v tomto případě. Samozřejmě obecně by mělo platit – kdo platí ten  poroučí.  

Jak ale může poroučet někdo, kdo má v porotě pouze dva zástupce? Ano, město které všechno tohle platí, mělo v porotě pouze dva zástupce proti třem zástupcům Czech Design.

Lze se tedy domnívat, že logo nebylo vybráno, ale bylo nám vnuceno Czech Designem! 

Proč občané neměli možnost vidět všech pět návrhů? Proč se radnice rozhodla utajit, co mohlo být – a co nakonec nebylo – tváří Přerova?

Logo města není jen grafika. Je to symbol identity, který by měl rezonovat s jeho obyvateli. A pokud má být důvěryhodný, měl by vznikat transparentně. Když už si radnice objedná návrhy za veřejné peníze, měla by veřejnosti nabídnout možnost je vidět, komentovat a třeba i hodnotit. Místo toho jsme dostali hotový výsledek bez kontextu, bez dialogu, bez respektu k voličům!

Proto jsme se rozhodli udělat to, co radnice neudělala: zveřejnit i ty návrhy, které nebyly vybrány. Aby si každý mohl udělat vlastní názor. Aby diskuse mohla začít. A aby se příště vědělo, že Přerované nejsou jen pasivní publikum, ale aktivní součást města, které si zaslouží být slyšeno! 

Prohlédněte si nevítězná loga města Přerova.

Fakta:

Město nezveřejnilo žádné návrhy tak, aby je mohlo představit občanům Přerova předtím, než došlo k hlasování.

Loga která neuspěla v soutěži, byla zveřejněna až téměř tři měsíce po uzavření soutěže, tedy po vybrání úspěšného loga. 

Czech Design jsme žádali urgentně v březnu, aby okamžitě poslali loga, která neuspěla v soutěži, bohužel s neúspěchem.

Czech Design jsme kontaktovali okamžitě v březnu a potom ještě několikrát, aby nám poslali nevítězná loga. Bohužel jsme od nich nedostali žádné logo a tvrdili že loga budou k dispozici až za měsíc na jejich stránkách, ale neúspěšná loga byla zveřejněna až 23 Května 2025. 

Toto podezřelé chování zadává myšlence, že se jedná o korupci a pletichy při zadávání veřejných zakázek. 

Vítězné logo bylo oficiálně zveřejněno a představeno 09.03.2025.

Zveřejnění neúspěšných návrhů na logo města Přerova bylo až téměř tři měsíce po soutěži.

Zveřejnění neúspěšných návrhů na logo města Přerova 23.5.2025 radnicí města Přerova.

Informace z radnice na téma logo
Informace z radnice na téma logo

Zveřejnění neúspěšných návrhů na logo města Přerova 26.5.2025 – Deník.

Denik
Zveřejnění neúspěšných návrhů na logo města Přerova v Deníku

Zveřejnění neúspěšných návrhů na logo města Přerova 23.5. 2025 – Czech Dsign.

Czech design
Zveřejnění neúspěšných návrhů na logo města Přerova bylo až téměř tři měsíce po soutěži. Czech Design

Sdílet:

spot_imgspot_img

Populární

Více článků

Zaplatili jste si web? Odkaz na tvůrce webu z vašich stránek můžete klidně odstranit.

Stále více lidí a firem si nechává vytvořit profesionální...

Přesun výcviku pilotů vojenských vrtulníků na letiště v Přerově.

Od 1. ledna 2026 se Centrum leteckého výcviku (CLV),...

Tohle není obyčejný medovník, Přerov má sladký poklad!

Když se řekne „medovník“, většině z nás se vybaví...

Díky bdělému občanovi se Hranice probouzejí k řešení nepřijatelného chování na ulicích

Hranice žijí ve stínu strachu. Muž, který bezdůvodně obtěžuje...