Rekonstrukce asfaltové cesty v Kozlovicích, místní části Přerova, se stala ukázkovým příkladem toho, jak se z jednoho kilometru stává nekonečno.
Čtyři měsíce na opravu takového úseku? To by bylo přehnané i na výstavbu pyramid. Ale ne, v Kozlovicích se zřejmě pohybují v jiném časoprostoru. Člověk by si myslel, že na asfaltování netřeba doktorát z kvantové fyziky.
A přesto, po čtyřech měsících ještě práce nejsou hotovy! Možná dělníci čekají na speciální asfalt, který dovážejí přímým letem z Marsu. Kdo ví, snad se dočkáme i slavnostního otevření této jedinečné relikvie moderní dopravy. V roce 2030.
Oficiální vyjádření ze Správy silnic Olomouckého kraje:
V návaznosti na Vámi zaslaný dotaz sděluji, že:
Dle výchozí Smlouvy o dílo na stavbu II/434 průtah Kozlovice, byla sjednána „Lhůta k provedení díla v délce 110 KD“.
Projekt jakožto celek je dán společným postupem zadavatelů, tedy SSOK p.o. a Statutárního města Přerov. Ze strany investora byl vznesen požadavek na nutnost zachování dopravní obslužnosti k místní MŠ, obchodu a další přilehlé ulici. Toto si vyžádalo rozdělení I. Etapy výstavby na další podetapu a práce na konstrukcích vozovky a odvodnění v km 0,370-0,470 bylo možné provádět až po dokončení obrusných vrstev ve zbytku první etapy (tedy v km 0,040-0,370). Práce na konstrukčních vrstvách v křižovatkách (km 0,000-0,040 a km 0,470-0,480) s ohledem na průjezd BUS byly realizovány až v souběhu s III. Etapou, kdy byla autobusová doprava vedena již v přímé v úseku I. etapy. Realizace v těchto úsecích byla prováděna po ½ profilu vozovky, s kyvadlovou jízdou BUS.
Při úpravě harmonogramu výstavby, byly tyto nutné činnosti vyčísleny na min. 17 pracovních dnů.
Prodloužení doby výstavby I. Etapy bylo dále nutné z důvodu změn realizace konstrukce vozovky a času nutného pro ověření funkčnosti této provedené změny. Tato změna reprezentovala 27 dnů.
Po stanovení definitivního technického postupu výstavby, byly vyhodnoceny všechny aspekty zdržení a zhotoven nový HMG výstavby. Snahou zhotovitele bylo co nejvíce optimalizovat následné stavební postupy tak, aby doba pro dokončení projektu v rozsahu, dle PD + nové zapravované změny, byla minimální. Tato doba odpovídá výše popsaným termínům, tedy celkem 44 kalendářních dnů.
V této celkové době 44 dnů, o které se stávající smlouva o dílo prodlužuje nejsou zohledněny dny, ve kterých není z důvodu vlivu počasí možné na stavbě pracovat. I přes nepřízeň počasí, která nás v posledních týdnech postihla, se snaží investor práce co nejvíce uspíšit a minimalizovat tak další možné prodloužení stavby.
S pozdravem
Hana Lounová
investiční referent
Správa silnic Olomouckého kraje, p.o.
Pracoviště: Tovačovská 974, 751 52 Přerov
tel: +420 581 286 230
mob: +420 733 696 804
e-mail: lounova@ssok.cz
A jak se k problému staví radní Přerova?
Konkrétně jsou to náměstci primátora:
Ing. Miloslav Dohnal, náměstek primátora pro oblast správy majetku, komunálních služeb, majetkoprávních záležitostí, životního prostředí a památkové péče
Ing. Tomáš Navrátil, náměstek primátora pro oblast dopravy, strategie, rozvoje města a územního plánu
JUDr. Vladimír Lichnovský, náměstek primátora pro oblast investic, veřejných zakázek a sociálních záležitostí
Zde se můžete podívat na odpovědi výše zmiňovaných náměstků k této problematice.
Dotaz pro náměstky: Co na to říkáte: cesta v Kozlovicích – čtyři měsíce uplynuly, všechno by mělo být hotovo a není. Můžete k tomu dát oficiální stanovisko, jak je to možné a co si o tom myslíte?
Odpovědi:
Ing. Tomáš Navrátil:
Váš dotaz prosím směřujte na Olomoucký kraj, který je hlavním nositelem celé akce. Město Přerov se podílí pouze na výstavbě chodníků a VO.
Děkuji
S pozdravem Ing. Tomáš Navrátil
Druhý den poslal tuto doplňující odpověď:
Olomoucký kraj je zřizovatelem Správy silnic Olomouckého kraje, který je správcem komunikace II/434. To zásadní, co se zde opravuje je komunikace ve vlastnictví Olomouckého kraje. Správa silnic administruje a má svůj stavební dozor na opravě průtahu (cesty), město Přerov se přidružilo s investicí do chodníků a veřejného osvětlení. Proto jsem Vás odkázal na Olomoucký kraj, potažmo tedy na SSOK. Také na fotografii kterou jste mi poslal je SSOK na prvním místě a město Přerov na druhém.
Věřím, že jsem Vám to již dostatečně vysvětlit a přeji Vám hezký den.
S pozdravem Ing. Tomáš Navrátil
Ing. Miloslav Dohnal:
Gesčně mi, mimo jiné, za statutární město Přerov přináleží správa majetku města a investice do 2mil Kč do tohoto městského majetku. Bohužel rekonstrukce komunikace v Kozlovicích nepatří ani mezi jednu uvedenou podmínku. V tomto případě není v mé kompetenci podávat za statutární město Přerov oficiální stanovisko.
S pozdravem Ing. Miloslav Dohnal
JUDr. Vladimír Lichnovský:
Dobrý den,
Plně se ztotožňuji s odpovědí, kterou vám již adresoval pan náměstek Navrátil.
Děkuji za pochopení.
Přeji hezký den
S pozdravem JUDr. Vladimír Lichnovský